Hogyan kerülnek Hürlimann-ok a gokart pályára? Tehetik fel jogosan a kérdést. Márkakereskedőinket hívtuk meg az első hívatalos típusbemutatóra, ahol egyúttal a sajtó képviselőit is szeretettel vártuk.
Még nem olyan sokan ismerik ezt a nevet és kevesen tudják, hogy a Hürlimann mára a Same Deutz-Fahr csoport 4. traktormárkája, amely hajdanán Svájcból indult el hódító útjára.
Hans Hürlimann 1901-ben született egy kilencgyermekes gazda fiaként a svájci St. Gallen kantonban és 28 éves korára sikerült megvalósítani nagy álmát, amikor is megjelent az első Hürlimann traktor. A traktorok világában addig ismeretlen precizitásban nagy szerepe volt, hogy a tulajdonos végig kézben tartotta a termelést, és folyamatosan a legmodernebb megoldásokra törekedett. Az 1960 években már a traktorok Rolls-Royce-aként emlegették a márkát majd az 1980-as években beolvadt az SDF csoportba. Néhány piacon, mint Szlovénia, Görögország, Svájc, Franciaország, továbbra is került ezen a néven traktor a felhasználókhoz.
Az idei évtől már hazánkban is elérhető a nemes márka. Magyarországon az értékesítés a HÜRLIMANN XB 90.4 és 105.4 modellekkel indul, amelyek FARMotion 4 hengeres, turbós, 3849 ccm-es, SDF gyártmányú, Euro 3B (Tier 4) környezetvédelmi normákat teljesítő, 88 és 102 LE teljesítményű motorokkal rendelkeznek. Sebességváltójuk 16/16 sebességes Hi-Lo váltó, szinkron irányváltóval, a TLT fordulatszáma 540 és 750 1/min, mely elektro-hidraulikusan működtethető. A hátsó emelőerő 3600 kg. Önsúlyuk 4100 kg, az alap igényeket kielégítő felszereltségükkel (klíma, légfék, súlyozás, vonószerkezet, stb.) és szolid áraikkal a régi jól bevált MTZ traktorukat lecserélni kívánó gazdálkodók kegyeinek elnyerésért indultak harcba.
A kereskedői hálózat is kiépült, így az érdeklődők hozzájuk fordulhatnak további információkért.
Rólunk írták:
"Azt mindenképp el kell ismerni és a helyszínen ennek többen hangot is adtak, a traktor dizájnja nagyon szép és ezzel a szín összeállítással megdobogtatja a mezőgazdasági technika iránt rajongó szíveket, de ahogy tapasztaltuk, nem csak az övékét. A vezetőülésben elfoglalva helyünket pedig egy kényelmes, jó ergonómiájú munkakörnyezetben találjuk magunkat. Most már a kereskedőkön, no meg az árakon múlik, hogy tudják meggyőzni partnereiket."
Hatala László